Ruh Sağlığında İnsan Hakları Girişimi Derneği’nin (RUSİHAK) yürüttüğü, Avrupa Birliği Avrupa Komisyonu Türkiye Temsilciliği ve Açık Toplum Vakfı tarafından desteklenen ve Sarıyer İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün onayı ile Ekim 2015 – Aralık 2017 tarihleri arasında Zekeriyaköy İlkokulu ve Ortaokulu’nda uygulanan ve bütünleştirme eğitiminin önemine dikkat çeken “Farklılıklarla Dolu Bir Sınıf Projesi”nin kapanış sempozyumu 2 Aralık 2017 tarihinde İstanbul Wyndham Grand Kalamış Marina Otel’de gerçekleşecek.
Program detayları şu şekilde:
Tüm Gün Moderatör: Özge Uzun
10.00 – 10.40 Farklılıklarla Dolu Bir Sınıf Projesi Sunumu – Projede neler yaptık?
İdil Seda Ak – Proje Koordinatörü, RUSİHAK
Merve Ergen – Saha Koordinatörü, RUSİHAK
10.45 – 11.45 Bütünleştirme Eğitiminin Tanımı ve BM EHS’ye Göre Eğitim Hakkı
Prof. Dr. Sezgin Vuran – Anadolu Üniversitesi / Bütünleştirme eğitimi nedir?
Cansu Korkmaz – Avukat / Özel Eğitim ve Bütünleştirmede Yasal Sorumluluk
Melek Yaşar – Sarıyer İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü/ Bütünleştirme ve MEB Uygulamaları
11.45– 12.00 Ara
12.00 – 13.00 Bütünleştirme Eğitimi ve Farklılıklarla Dolu Bir Sınıf Projesi Deneyim Paylaşımı
Şaban Doğanç – Müdür, Zekeriyaköy İlkokulu /Okul idaresine projenin yansımaları
Aydan Mirdoğan – Öğretmen, Zekeriyaköy İlkokulu /Öğretmenlere ilişkin deneyimler
Hatice Sevgi Yeygel – Öğretmen, Zekeriyaköy İlkokulu /Öğretmenlere ilişkin deneyimler
Esin Güney – İşaret dili eğitmeni
13.00 – 13.45 Öğle Yemeği
13.45 – 14:30 Çocuk oturumu
Arda Selim – Ecem (Moderatör)
Ali Karan – Demir – Sezin – Nisa Beliz – Burak – Ayşe Naz (Katılımcı)
14:30 – 15:30 Aile Oturumu
Nazan Beşirli – Zihinsel engelli çocuk annesi
Buket Köse – Otizmli çocuk annesi
Tolga Gökçe – Otizmli çocuk babası
15.30 – 15.45 Ara
15.45- 16.45 Sivil Toplum Oturumu
Melda Akbaş, Ashoka, Fark Yaratan Sınıflar
Gözde Durmuş, Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi
Fulya Ekmen, Engelli Çocuk Hakları Ağı – EÇHA
Melike Ergün, Bilgi Üniversitesi Sosyoloji ve Eğitim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
16.45 – 17:00 Kapanış